فروش دوربین مداربسته سیستم های نظارتی تصویری

خرید نمایندگی فروش نصب مشاوره طراحی اجرای سیستمهای نظارت تصویری دوربین مداربسته

فروش دوربین مداربسته سیستم های نظارتی تصویری

خرید نمایندگی فروش نصب مشاوره طراحی اجرای سیستمهای نظارت تصویری دوربین مداربسته

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

wdr

اصلاح WDR مخفف عبارت wide dynamic range (بازه دینامیکی بالا) است. در این مطلب بیشتر در رابطه با این اصطلاح صحبت خواهیم کرد.

 

دامنه داینامیک به میزان توانایی دوربین در دریافت تصاویر در بازه های نوری متفاوت اطلاق می شود. هرچه این دامنه بیشتر باشد دوربین توانایی بیشتری در دیدن اختلاف نور متفاوت دارد. برای بیشتر دوربین های معمولی این بازه حدود 50db است، و البته چشم یک انسان معمولا حدود 100db دامنه دینامیکی دارد.

 

WDR یا دامنه دینامیکی بالا در مورد دوربین هایی مورد استفاده قرار میگیرد که بازه دینامیکی بیشتری از دوربین های عادی دارند.

اختلاف سطح نور در محیطهای مختلف یکی از مشکلات اصلی دوربین ها است. این مشکل زمانی ایجاد می شود که یک منبع نور قوی (مانند نور خورشید) در یک محیط نسبتا تاریک وجود دارد. وجود منبع نور باعث خواهد شد دیافراگم دوربین بسته شود و قسمت های کم نور تر به صورت کاملا تاریک به نمایش در خواهند امد.

برای رفع این مشکل از دو مکانیزم مختلف BLC و WDR استفاده میشود. در مکانیزم WDR دوربین به دو CCD سرعت بالا و سرعت پایین مجهز شده است. در ابتدا CCD سرعت پایین (با مدت زمان نوردهی زیاد) و سپس CCD سرعت بالا (با مدت زمان نوردهی کم) تصویر را پیمایش میکنند.

پس از آن دو تصویر به دست اماده از این دو حسگر با هم ترکیب میشوند و تصویر نهایی را تولید میکنند که نور مناسبی هم در نقاط هم نور و هم در نقاط پر نور دارد.

استفاده از مکانیزم WDR تا حد زیادی مشکل اختلاف سطح نور (ضد نور) را حل میکند اما عیب هایی نیز دارد. مانند:نویز موجود در قسمت های مختلف تصویر ممکن است متفاوت باشد. مخصوصا در قسمت های تیره تصویر معمولا نویز بیشتر است.

ممکن است سطح روشنایی قسمت هایی که بین دو سطح با روشنایی مختلف قرار دارند متفاوت باشد.ممکن است زنده بودن رنگ ها به شدت کاهش یابد . 

  • dany2 nazari2

firmware updates


تمامی عملکر‌ های مودم‌های ADSL برنامه‌های کاربردی هستند که با تنظیم پارامتر‌های آن‌ها توسط کاربر، امکان ایجاد تغییرات را بر روی مودم فراهم می‌سازد. مهم ترین کار فرمور مودم ایجاد بستر و رابطی برای کاربران است تا بتوانند به سادگی مودم را تنظیم نمایند.اما فرمور مودم نیز مانند هر نرم افزار دیگری ممکن است دچار باگ و مشکلاتی باشد که با گذشت زمان و استفاده کاربران، این مشکلات آشکار میشود. مشکلاتی که ممکن است سبب اختلالاتی در اتصال مودم به اینترنت گردد. همچنین ممکن است ویژگی‌های جدیدی به مودم اضافه شود یا عملکرد‌های سابق آن بهبود گردد. از این رو می‌توان با به روز رسانی فرمور مودم، اشکالات فنی آن را که توسط شرکت سازنده مشخص و رفع شده اند برطرف کرد.

  • dany2 nazari2

Firmware


افزاری است که بر روی سخت افزار مودم نصب میشود و امکان ارتباط بین کاربر و مودم را فراهم می کند.این واسط سفت افزار یا Firmware نام دارد.

سفت افزار یا ثابت افزار ترجمه فارسی است که برای کلمه Firmware  در نظر گرفته شده است. تفاوت این کلمه با کلمه Software که به معنای نرم افزار است، تاکید بر روی ثابتی و ایستا بودن است. در واقع فرمور یک دستگاه الکترونیکی مانند مودم، دوربین، تلفن همراه و...، یک نرم افزار واسط می‌باشد که امکان کار را با آن دستگاه فراهم می‌سازد. این نرم افزار بر روی حافظه ROM که فقط خواندنی نوشته می‌شود و امکان تغییر آن وجود ندارد.

نرم 

  • dany2 nazari2

لنز دوربین مداربسته

انواع لنزهای دوربین مدار بسته:

۱-لنزهای ثابت fix

۲-لنزهای فاصله کانونی متغییرvarifocal

۳-لنزهای موتور دارmotorized

 

لنزهای ثابت همانطور که از اسمشان پیداست دارای فاصله کانونی ثابت بوده و بر اساس نیلز به زاویه و عمق دید انتخاب و نصب میشوند.

لنزهای varifocal  لنزهایی هستند که عمق دید و زاویه دید را میتوان در آنها بصورت دستی تنظیم کرد.

لنزهای موتور دار نیز فاصله کانونی متغییر دارند که تغییر این فاصله کانونی توسط موتور هوشمند تعبیه شده در داخل لنز صورت میگیرد.

فاصله کانونی که بر اساس mm عنوان میشود، بیان کننده ی عمق دید و زاویه دید در لنز ما میباشد.

به این معنی که هر چقدر فاصله کانونی بیشتر باشد عمق تصویر شما بیشتر و هر چقدر فاصله کانونی کمتر باشد زاویه دید شما وسیع تر است.

 انتخاب لنز مناسب برای دوربین های مدار بسته

برای پوشش دادن شی مورد نظر در تصویر تشکیل شده باید چندین مورد را در نظر بگیریم.

– فاصله کانونی لنز که با نماد f  مشخص می شود.

– سایز عمودی و افقی شی که بترتیب با V  و  H  مشخص می شود.

– فاصله از شی تا لنز دوربین که با D مشخص می شود.

– اندازه عمودی و افقی تصویر که بترتیب با v  و h مشخص می شود.

حال به دو فرمول زیر دقت کنید و نمونه ها را در جدول نمایش داده شده بصورت بصری مشاهده کنید.

f= v x D/V

f= h x D/H

با این دو فرمول اندازه فاصله کانونی لنز شما به واحد mm  بدست می آید.

  • dany2 nazari2

H265-HEVC-cctv

☑️ یکی از استانداردهای فشرده سازی تصاویر می. باشد که اخیرا جایگزین نسل قبلی خود یعنی H.264 شده است.


🔸 این استاندارد نسبت به نسل قبلی خود دارای نرخ فشرده سازی تا ۲ برابر بیشتر در همان سطح کیفیت می باشد یا می تواند کیفیت تصویر را با همان نرخ بیت افزایش دهد.


🔹 این استاندارد فشرده سازی از تصاویر تا رزولوشن ۸۱۹۲×۴۳۲۰ پشتیبانی می کند و به راحتی از دوربین های مداربسته ۴K و ۸K پشتیبانی می کند.

🔸 حجم داده ها و استانداردهای ذخیره سازی یکی از دغدغه های مهم شرکت ها در طراحی و ساخت دستگاه های ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته می باشد.


🔹 با استفاده از این استاندارد فشرده سازی می توان تصاویر را با نصف حجم فعلی استاندارد H.264 ذخیره کرد و تصاویر را با زمان بیشتر بر روی دیسک سخت ذخیره نمود.

🔸 فرمت H.265 به زودی جایگزین فرمت قبلی فشرده سازی خواهد شد و اکثر دوربین های مداربسته ، دستگاه های ذخیره سازی تصاویر مداربسته مانند دستگاه های DVR و NVR به این استاندارد جدید مجهز خواهند شد.

  • dany2 nazari2

در بازار چهار دسته بندی کلی برای دوربین های مداربسته وجود دارد که عبارتند از دوربین مداربسته استوانه ای ، دوربین مداربسته دام ، دوربین مداربسته باکس ، دوربین مداربسته مینیاتوری که در این جا راجع به هریک توضیحاتی ارائه شده است. هر یک از این انواع می توانند قابلیت هایی از قبیل تحت شبکه ، آنالوگ ، مادون قرمز ، دید در شب ، Vandal Proof ، Weather Proof ، PTZ ... داشته باشند. در بررسی کلی که در بازار ایران و سایت ها انجام شده است ، شما به عنوان مشتری ممکن است با عناوینی از قبیل دوربین مداربسته دید در شب بیسیم ، دوربین مداربسته PTZ متحرک ، دوربین مادون قرمز ، دوربین مداربسته شبکه و ... مواجه شوید که این موارد نشان دهنده نوع و مدل دوربین نمی باشد بلکه این نام ها نشان دهنده قابلیت های دوربین های مداربسته می باشند. پس در ابتدا لازم است مشتریان و خریداران این محصولات با انواع دوربین مداربسته به تفکیک طراحی و شکل ظاهری شان آشنا شوند و سپس با توجه به کاربری مورد نظرشان ، قابلیت های مد نظر خود را لحاظ کنند. مقالات مربوط به این بخش، اطلاعات جامعی را در رابطه با دوربین های مداربسته ( Closed Circuit Television / Closed Circuit Camera ) و قابلیت های هریک از انواع را در اختیارتان می گذارد. انواع دوربین مداربسته ( CCTV ) در زیر آورده شده است.
دوربین مداربسته استوانه ای (Bullet Cameras)
این دوربین ها را با نام های فشنگی ، لوله ای و استوانه ای نیز در بازار می شناسند و به طور کلی به دوربین هایی که سطح تماس آنها با محل نصب به صورت عمودی میباشد، اطلاق می شود. به دلیل قابلیت مقاومتی این دوربین های مداربسته در محیط های خارجی و مرطوب ، استقبال خوبی توسط مشتریان از این مدل ها انجام شده است. مقاومت این دوربین های لوله ای در برابر رطوبت و گرد و غبار با عددی با عنوان ( IP Ingress Protection ) بیان می شود. به عنوان مثال IP 68 یا IP 67 که هر یک از این دو رقم نشان دهنده میزان مقاومت دوربین می باشد. رقم اول بیانگر مقاومت دوربین در برابر گرد و غبار است و رقم دوم مقاومت دوربین در برابر رطوبت . چنانچه این عدد IP رقم بالاتری داشته باشد ، نشان دهنده مقاومت بیشتر دوربین مداربسته فشنگی در برابر گرد و غبار و رطوبت می باشد. به دلایل بالا این دوربین ها قابلیت عملکرد بالایی در محیط های باز و خارج ساختمان دارند.نصب-دوربین-مدار-بستهدوربین مداربسته دام (Dome Cameras)
دوربین مداربسته دام که به آنها دوربین سقفی هم گفته می شود، دارای شکل کروی هستند که مستقیما بر روی سقف و یا دیوار و به طور کلی در مکان های مسقف نصب می شوند و مزیت این دوربین ها این است که حالت کروی این دوربین ها به طور کامل محوطه تحت نظارت را پوشش می دهد و برای افراد حدس زدن اینکه در هر لحظه این دوربین بر چه زاویه ای زوم شده است، مشکل است. کیفیت تصویر این دوربین ها متوسط است و بهای مناسب آنها کاربردشان را گسترده کرده است. این نوع دوربین ها دارای دو مدل هستند که یک مدل دوربین های دام ساده و ثابت هستند و مدل دیگر دوربین های دام چرخشی هستند.نصب-دوربین-مدار-بستهدوربین مداربسته باکس (Box Cameras)
به این دوربین ها مدل جعبه ای نیز گفته میشود، کیفیت تصویری این دوربین ها متوسط به بالا ارزیابی شده اند. طراحی این مدل دوربین ها برای نصب در فضای داخلی می باشد اما چنانچه نیاز به نصب خارجی باشد، با قرار دادن دوربین در یک قاب امکان استفاده از این دوربین فراهم می شوند. به طور کلی در محیط هایی که دارای سقف بلند هستند از این مدل دوربین ها استفاده می شود و در صورت لزوم امکان زوم کردن و بررسی دقیق تر بخشی از محیط تحت پوشش وجود دارد. در محیط هایی کارخانه ای و کارگاهی بیشتر از این مدل دوربین جعبه ای استفاده می شود و به این دلیل ، این دوربین ها به دوربین های صنعتی معروفند.نصب-دوربین-مدار-بستهدوربین مداربسته مینیاتوری(Miniature Camera)
مدل دیگر دوربین های مداربسته ، مدل مینیاتوری می باشد که این دوربین ها دارای لنز ثابت هستند و از آنجایی که این دوربین ها کیفیت بالایی ندارند، برای محیط های کوچک با نور کافی مورد استفاده قرار می گیرند.
سیستم تحت شبکه سیستم آنالوگ سیستم PTZ سیستم داخلی (Indoor) سیستم خارجی(Outdoor) سیستم وندال پروف ( Vandal Proof ) سیستم مادون قرمز (Infrared/ Night Vision) دوربین تحت شبکه چیست؟
آنچه که به عنوان دوربین تحت شبکه شناخته می شود، در حقیقت دوربینی است که امکان پردازش تصاویر آنالوگ، تبدیل تصاویر به اطلاعات باینری و کد گذاری آنها را در خود دوربین دارد، و قابلیت انتقال دیجیتالی اطلاعات ویدئویی در محدوده اترنت خود به هر دستگاه یا کامپیوتری را داراست. دوربین تحت شبکه امکان استفاده از سنسورهای CMOS و CCD را دارند و در تمامی دوربین های نظارتی که از قدیم در بازار موجود بوده مانند مدل های Box , Bullets , Domes , Infrared , Covert , Wireless قابل استفاده است. دوربین های تحت شبکه به طور معمول در داخلشان به وب سروری تجهیز شده اند که امکان کنترل و دسترسی به آنها از طریق شبکه IP وجود دارد. این شبکه IP می تواند WAN , LAN Intranet , Internet باشد. با استاندارد شدن مرورگرهای وب و نرم افزارهای کاربری، این امکان به کاربران داده شده است که به صورت Local و یا از راه دور تصاویر دوربین تحت شبکه را مشاهده کنند. دوربین های تحت شبکه تلفیقی از قابلیت های دوربین و برخی از قابلیت های کامپیوتری است که نیازی به اتصال مستقیم به کامپیوتر جهت انجام عملکرد خود ندارد و در هر مکانی که پوشش شبکه ای وجود داشته باشد قابل بهره برداری است. مانند تمامی کامپیوترهای داخل شبکه این دوربین دارای آدرس IP مختص به خود و اتصالات مربوط به شبکه ، چه به صورت بی سیم و چه با کابل می باشد و نیاز به نگهداری تکنیکی دارد.نصب-دوربین-مدار-بستهدوربین آنالوگ چیست؟
در دوربین های نظارتی آنالوگ در ابتدا سنسورCCD تصویر را دریافت می کند ، سپس تصویر را برای پردازش به صورت باینری در می آورد ، اما قبل از انتقال ویدئو دوباره به آنالوگ تبدیل می کند تا توسط دستگاه آنالوگ از جمله مانیتور ویدئویی یا دستگاه ضبط قابل دریافت شود. برخلاف دوربین های تحت شبکه ، دوربین های آنالوگ وب سرور داخلی ندارند و کدگذاری در آنها انجام نمی شود و به نگهداری تکنیکی نیز نیاز ندارند. این عملکردها در دستگاه های کنترل و ضبط پیاده سازی شده است. تفاوت بین دوربین های تحت شبکه و دوربین های آنالوگ چیست ؟ تفاوت اساسی بین این دو دوربین در روشی است که سیگنالهای ویدئویی انتقال داده می شوند و همچنین محل کد گذاری و فشرده سازی تصاویر در هر کدام متفاوت است.
سیستم داخلی (Indoor System): این نوع سیستم برای نظارت داخلی از قبیل منزل ، فروشگاه و مکان های مسقف استفاده می شود که زاویه وسیع این مدل ها این امکان را به شما می دهد که تمامی اتاق را زیر نظر داشته باشید و یا در محیط های فروشگاهی برای جلوگیری از سرقت مورد استفاده قرار می گیرند . توصیه می شود این مدل دوربین ها در نزدیکی درب خروجی محل مورد نظارت نصب شوند تا امکان بهتری را برای نظارت محیط مورد نظر فراهم کنند . این دوربین ها دارای کیفیت تصویر بسیار خوبی هستند.
سیستم خارجی (Outdoor System): ازاین نوع سیستم گاه با نام Weather Proof و یا Water Proof نیز یاد می کنند ، چراکه دارای قاب هایی هستند که دوربین را از رطوبت ، باران و تغییرات آب و هوایی حفظ می کنند و برای نظارت مکان های غیر مسقف استفاده می شود.
سیستم امنیتی مادون قرمز ( Infrared Security System ): در این نوع سیستم LED هایی در اطراف لنز دوربین می باشند که امکان ضبط ویدئو در تاریکی مطلق را به دوربین می دهند. به این دوربین ها ، دوربین های دید در شب (Night Vision Security)نیز اطلاق می شود چرا که امکان ضبط ویدئویی واضح و با جزئیات را هم در نور کم و هم در تاریکی مطلق فراهم می کند.
سیستم های PTZ System) PTZ ): کلمه PTZ حرف اول کلمات Pan , Tilt , Zoom می باشد که قابلیت Pan امکان حرکت 360 درجه ای را به دوربین می دهد ، قابلیت Tilt امکان حرکت عمودی تا 90 درجه را به دوربین می دهد و قابلیت Zoom نیز امکان بررسی از فاصله نزدیک تر و یا دورتر را فراهم می نماید.
سیستم های وندال پروف (Vandal Proof System ): این سیستم عموما برای محیط هایی طراحی شده است که امکان صورت گرفتن اقدامات خراب کارانه و سرقت برای دوربین وجود داشته باشد ، به همین دلیل در ساخت این دوربین ها از آلیاژهای خاص استفاده می شود که در برابر آسیب ها مقاوم باشند. مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار با عددی با عنوان آی پی ( Ingress Protection ) بیان می شود. به عنوان مثال IP 68 یا IP 67 که هر یک از این دو رقم نشان دهنده میزان مقاومت دوربین می باشد. رقم اول بیانگر مقاومت دوربین در برابر گرد و غبار است و رقم دوم مقاومت دوربین در برابر رطوبت . چنانچه این عدد IP رقم بالاتری داشته باشد ، نشان دهنده مقاومت بیشتر دوربین مداربسته فشنگی در برابر گرد و غبار و رطوبت می باشد. به دلایل بالا این دوربین ها قابلیت عملکرد بالایی در محیط های باز و خارج ساختمان دارند.

Written by Iran-tejarat.com

  • dany2 nazari2


 

دوربین مداربسته

تصور می کنید میزان سرقت در شب و مکان های تاریک بیشتر است یا در روز و مکان های روشن؟! این سوال می تواند لزوم وجود نورپردازی دوربین مداربسته را آشکار سازد.

سیستم امنیتی دوربین مدار بسته یکی از رایج ترین و جامع ترین سیستم های ارتقای امنیت است. امروزه انواع مختلفی از این سیستم با کارکردهای ویژه در بازار موجود است. کاربران قادرند با توجه به نیاز خود نوع متناسبی از سیستم دوربین مدار بسته را انتخاب و استفاده نمایند. اما چیزی که در تمام حوزه ها صدق می کند جلوگیری از فعالیت های جنایی است. در واقع شاید مهم ترین رسالت دوربین های مدار بسته جلوگیری از سرقت و سایر فعالیت های جنایی باشد.

نور پایه و اساس سیستم های نظارتی دوربین مدار بسته است. نور در واقع نوعی از انرژی است که در قالب تابش الکترومغناطیس بروز می کند. انسان قادر است تنها طیف بسیار کوچکی از نور را ببیند. این محدوده که نور مرئی نامیده می شود 400 تا 700 نانومتر می باشد. طول موج 400 نانومتر را فرابنفش (Ultra Violet-UV) و 700 نانومتر را فرو سرخ یا مادون قرمز (Infrared-IR) می نامند.

حال باید بدانیم رنگ چیست؟

رنگ از لحاظ فیزیکی طول موجی از طیف مرئی است که بازتابانده می شود. در واقع اگر به یگ برگ، کل طیف نور مرئی را بتابانید، فقط سبز را باز می تاباند. حال اگر فقط نور قرمز را بتابانید، برگ به رنگ سیاه دیده خواهد شد. چرا که نوری بازتابیده نمی شود.

دوربین های مدار بسته نیز به همین صورت کار می کنند. زمانی که در سیستم نور مثلا فقط زرد (حاصل چراغ های خیابان) وجود دارد دوربین نمی تواند تصویری درست ضبط کند. به همین خاطر لازم است از نورپردازی دوربین مداربسته استفاده گردد. دوربین ها قادرند طیفی وسیع تر از چشم انسان را ببینند.

 

نور پردازی دوربین مدار بسته


نور سفید (White Light)

این که تصاویر رنگی برای ما حائز اهمیت است یا سیاه و سفید نکته مهمی است. در طراحی سیستم امنیتی دوربین مدار بسته، بخصوص در شب باید این مساله را در نظر گرفت. زمانی که تصویر رنگی مطلوب است، باید از نورپردازی های اصطلاحا Color Corrected بهره جست. نور سفید مورد استفاده در نورپردازی دوربین مداربسته می تواند تاثیر نورهای زرد چراغ های سدیم خیابان و را تصحیح نماید.

اعمال نور پردازی دوربین مدار بسته با استفاده از نورسفید سبب افزایش کیفیت تصاویر می شود. چرا که نور سفید رنگ ها را تفکیک می کند (به درستی). و محدوده دوربین را روشن می سازد. به علاوه وجود نور سفید می تواند به عنوان عاملی بازدارنده نیز عمل کند. عاملی بازدارنده در مقابل فعالیت های جنایی!

مزایای نور سفید در نورپردازی دوربین مداربسته

·         بازدارندگی (Visible Deterrent)

·         سرعت عملکرد (Quick Start)

·         نصب آسان (Easy Set up)

معایب سیستم نور سفید

·         آلودگی نوری (Light Pollution)

·         فواصل کم (Reduced Distances)

نور فرو سرخ یا مادون قرمز (Infrared)

طول موج های مادون قرمز پس از برخورد با اجسام سبب گرم شدن آن می شوند. طول موج این امواج بین نور مرئی (Visible) و امواج رادیوئی قرار گرقته است. بنابراین می تواند با استفاده از فیلتر جذب گردد. این فیلتر اصطلاحا IR Cut Filter نامیده می شود. لذا زمانی که نور وجود ندارد یا کم است نیز تصویر واضحی به دست می آید. این طول موج با استفاده از چراغ های IR LED تولید می شوند.

انواع IR LEDها را در ادامه می آوریم:

·         متعارف یا ثابت (بدون در نظر گرفتن زاویه یا فاصله)

·         با استفاده از سیستم تنظیم شدت نور

·         تکنولوژی تنظیم شدت نور به صورت هوشمند (بهترین کیفیت و جزئیات)

مزایای سیستم نورپردازی دوربین مداربسته مادون قرمز

·         امکان اختفا (Covert)

·         امکان تصویر برداری جزئیات در فواصل دور (Longer Distance)

·         عدم آلودگی نوری (Not Light Pollution)

معایب نور مادون قرمز

·         بازدارندگی محدود (Limited Deterrent)

·         نصب بسیار دشوار (More Difficult to Set up)

منابع نور

1.        لامپ های رشته ای (هالوژن)

2.        لامپ های فلورسنت

3.        لامپ های HID

4.        لامپ های LED

لامپ های هالوژن مصرف انرژی زیاد و بازدهی کم دارند. لامپ های فلورسنت به دلیل عملکرد پالسی خود مناسب نیستند. لامپ های HID با وجود عمر طولانی و کار آمدی زمان خاموشی بالایی دارند. ولی لامپ های LED دارای بازدهی فوق العاده، توان مصرفی اندک و ثبات رنگ بسیار محبوب می باشند. این نوع لامپ ها سریعا روشن و خاموش می شوند و نیاز به فیلتر ندارند.

زاویه

تنظیم نورپردازی با زاویه دوربین مداربسته و لنز آن مهم است. در صورتی که زاویه و نور به حد کافی محدود شده باشند، عملکرد دوربین افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی دوربین مدار بسته می تواند با استفاده از کنتراست مناطق تیره و روشن، کیفیت بهتری را ارائه دهد. این زاویه اصطلاحا FOV نامیده می شود. واژه FOV برگرفته از کلمه Field of View می باشد. مقادیر FOV برای دوربین های گردان و لنز ثابت در جداول استاندارد آورده شده است.

حالت های محتمل عدم تنظیم زاویه عبارتند از:

1) زاویه نور پردازی دوربین مدار بسته کمتر از زاویه دید دوربین باشد

در این حالت، قسمت مرکزی تصویر بسیار روشن و سفید خواهد بود. لذا کناره های تصویر تاریک تر می شوند.

2) زاویه نورپردازی دوربین مداربسته بیشتر از زاویه دید دوربین باشد

در این حالت نیز اجسامی که در فواصل دورتر قرار گرفته اند وضوح خوبی نخواهند داشت.

فاصله

واحد اندازه گیری میزان نور در سیستم SI لوکس (Lux) است. با توجه به قانون مربع معکوس، اگر فاصله از منبع نور دو برابر شود، میزان نور دریافتی بر اساس لوکس یک چهارم خواهد شد. لذا باید برای جبران این کاهش نور از 4 لامپ اضافی استفاده کرد. وسیله اندازه گیری نور در محیط دستگاه Light Meter نام دارد.  البته واحد اندازه گیری نور مادون قرمز میلی وات بر متر مربع است.

 نور پردازی دوربین مدار بسته

لنز دوربین

با توجه به میزان حداقل و حداکثر نور محیط، حساسیت دوربین مدار بسته تعیین می شود. فاکتور f به همین منظور تعریف شده است. برای مثال در نور معادل 30 لوکس فاکتور F معادل عدد 2.4 است.

هزینه های مربوط به نورپردازی دوربین مداربسته

·         نصب اولیه

هزینه نصب لامپ های متفاوت باهم فرق دارد. برای مثال به ترتیب از قیمت پایین تا بالا داریم:

1.        لامپ های نئون (نیازمند یک نور افکن و هزینه نصب اندک)

2.        لامپ های فلورسنت (نیازمند جرقه زن و بالاست)

3.        لامپ های HID (نیازمند شبکه های پیچیده و حجیم بالاست و بالطبع صرف هزینه بالاتر)

·         نگهداری

·         هزینه کار کرد (مصرف انرژی)

در این مقاله نکاتی در مورد نورپردازی دوربین مداربسته بیان شد. شرکت دوربین مداربسته پویابین، شرکتی معتبر در زمینه مشاوره، فروش و راه اندازی دوربین مداربسته است. کارشناسان فروش این شرکت، خدمات مشاوره رایگان را در زمینه دوربین مدار بسته ارایه می دهند. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی و سفارش دوربین مدار بسته، با کارشناسان فروش شرکتپویابین تماس بگیرید و از راهنمایی آن ها استفاده کنید تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

 

Written by www.pouyabin.com

  • dany2 nazari2